Jouw product via TikTok in Duitsland promoten?
TikTok is niet meer weg te denken als gevestigd social mediakanaal. Maar liefst 95 minuten per dag besteed de gemiddelde TikTok gebruiker zijn tijd aan het bekijken van de populaire filmpjes op het platform. Ook in Duitsland is de app razend populair. Het aantal TikTok gebruikers in Duitsland is op dit moment 19,51 miljoen per maand. Hiermee staat Duitsland dan ook op de 15e plaats van de landen over de hele wereld van de meeste TikTok gebruikers.
Generatie Z
TikTok is vooral populair onder generatie Z. Leden van Gen Z zijn geboren tussen 1996 en 2015, en worden ook wel de digital natives genoemd: geboren en getogen media consumers. Dit kan je ook terugzien in de cijfers. In totaal gebruikt 41% van de 18 tot 24-jarigen de video-app. Ook de oudere generatie heeft TikTok ontdekt, want al 11% van de 44-plussers is actief op het platform.
In september 2021 is het TikTok zelfs gelukt om een miljard maandelijkse actieve gebruikers te hebben! Dit was een groei van 45% met het voorgaande jaar. Met zoveel actieve gebruikers is TikTok natuurlijk hét platform geworden om jouw klant te bereiken!
Voorbeeld TikTok als marketing kanaal in Duitsland
In nauwe samenwerking met Abrazi Jewelry zet Klaar Voor DE Start TikTok in als ultiem marketing en branding kanaal voor de Duitse markt. Binnen slechts enkele weken realiseerde onze TikTok specialist Laura al een miljoenen publiek. Laura is naast TikTok specialist ook Duits, dus zij weet precies wat de trends en ontwikkelingen in de Duitse markt zijn. Resultaat hiervan? Een miljoen views op een van de video’s! Daarnaast heeft dit meer dan 230.000 likes en bijna 8000 volgers opgeleverd.
"In samenwerking met KVDS hebben wij ons Duitstalige TikTok-kanaal gelanceerd nadat we mega positief verrast werden door de door hen gemaakte test video. Vandaag hebben we de 1 miljoen views aangetikt op een van onze TikToks – SUPER trots!" Aldus Bieke Groenink Creative Director bij Abrazi Jewelry.
"In samenwerking met KVDS hebben wij ons Duitstalige TikTok-kanaal gelanceerd nadat we mega positief verrast werden door de door hen gemaakte test video. Vandaag hebben we de 1 miljoen views aangetikt op een van onze TikToks – SUPER trots!" Aldus Bieke Groenink Creative Director bij Abrazi Jewelry.
TikTok is populair!
De reden dat de app zo populair is, is vooral te danken aan de content die geplaatst wordt. De video’s op de app bevatten veel humor, veel muziek gerelateerde concepten, maar ook worden hier serieuze topics aangekaart. Er is dus veel ruimte voor variatie. Doordat TikTok nog een vrij nieuw medium is, kunnen bedrijven zich door de advertentiemogelijkheden makkelijk oriënteren en op deze manier een hogere klik rate creëren. Op TikTok heb je namelijk de optie om te adverteren. Bij TikTok Ads verschijnt de video van een bedrijf in de feed van verschillende TikTok-gebruikers. Wanneer de gebruiker op de video klikt, komt men op de website van de adverteerder terecht.
TikTok heeft de toekomst, ook in Duitsland
Ook heb je als bedrijf de optie om influencers in te zetten; zij kunnen aan het eind van een video een Ad laten zien. Door gebruik te maken van deze influencers, maak je meer kans op een hoger conversiepercentage door de direct targeting. Door TikTok op de goede manier in te zetten en door het bedenken van goede content kan je dus jouw merk écht in de kijker zetten.
TikTok heeft dus de toekomst, en het is nog zeker niet te laat om met je merk toe te treden in de wereld van de korte filmpjes!
Ook interesse om TikTok in te zetten als marketingkanaal op de Duitse markt? Wij verzorgen het voor je, van strategie tot uitvoering en alles "vollständig auf Deutsch" Kom in contact met onze TikTok specialist Laura via onderstaand formulier
