
Stap 2: Duitsland strategie
In deze stap werken wij uit wat uw organisatie zou moeten doen om succesvol te zijn op de Duitse markt.
Een veel gemaakte fout is namelijk te groot beginnen. Duitsland is 5 x zo groot als Nederland, dit vergt natuurlijk de nodige inspanning en capaciteiten. Zijn deze beschikbaar? Zo niet hoe pakken we het dan aan? Op deze en meer vragen wordt antwoord gegeven in uw strategisch plan voor de Duitse markt.
Stap 3: Mediaselectie
In deze fase maken we een concrete selectie van welke kanalen we gaan gebruiken om uw doelstellingen te bereiken. Gaan we bijvoorbeeld voor een Xing/LinkedIn campagne of past Facebook beter bij uw doelstellingen, organisatie en doelgroep?
U merkt wel hoe belangrijk een gedegen strategie bepalend is voor de keuzes die we in deze en de volgende fases maken. Zonder strategie voor de Duitse markt maken we het ons erg moeilijk en is keuzes maken erg lastig.
Stap 4: Kanaalbeoordeling en kanaaluitwerking
Ons team van specialisten werkt voor u nauwkeurig uit hoe het geselecteerde pakket aan middelen moet worden ingericht om in Duitsland op de juiste manier in beeld te zijn bij uw doelgroep.
Dat kan betekenen dat uw website moet worden vertaald naar volledig foutloos Duits. De gemiddelde Duitser is namelijk erg gevoelig voor vertrouwen en zekerheid. Een slecht of matig vertaalde website zonder de juiste "tone of voice" doet het zeker niet goed in Duitsland.
Stap 5: Actieplan
Een plan is maar een plan zonder dat er ook werkelijk actie genomen wordt. Daarom maken wij voor aan de hand van de vorige 4 stappen een concreet actieplan voor succes op de Duitse markt.
Nu heeft u inzichtelijk welke stappen uzelf of samen met ons kunt gaan ondernemen. Concreet en pragmatisch opzoek naar die nieuwe Duitse klant, daar gaan we voor!