18 Feb

Welke kansen biedt social media in Duitsland?

Welke kansen biedt Social Media in Duitsland?

Steeds meer mensen gebruiken dagelijks social media. Deze trend is natuurlijk ook in Duitsland te zien. Het team van KVDS legt dit artikel uit hoe Duitsers social media gebruiken, welke kanalen belangrijk zijn en waar misschien ook voor uw bedrijf mogelijke kansen liggen richting nieuwe klanten.

Rond 70 miljoen mensen gebruiken dagelijks het internet in Duitsland. Rond 80 % daarvan gebruiken Whatsapp, 64 % zijn actief op Facebook en 43 % op Instagram. Vele mensen denken dat een groot aandeel van de gebruikers in de leeftijd tussen 15 en 35 zit. Recente onderzoeken tonen een andere trend aan. Statistieken uit het jaar 2019/2020 tonen aan dat ook mensen van oudere leeftijd meermalen per week gebruik maken van social media:

● Leeftijd 24-38 - 87%

● Leeftijd 39-53 - 68%

 

„Social Media als Marketing kanaal is niet meer weg te denken in Duitsland“

Waarom kan dat ook voor uw bedrijf belangrijk zijn? Door de inzet van social media campagnes is het mogelijk bepaalde doelen sneller te bereiken. Wilt u zichtbaar in Duitsland zijn, branding of meer website bezoekers? Door de doelgerichte inzet van o.a. Facebook, Instagram zijn ook in Duitsland vele kansen voor u als ondernemer.

Wilt u niet per se klanten, maar ook Duitse werknemers betrekken bij uw activiteiten of openstaande vacaturen vervullen? Ook hier zijn grote kansen met een resultaatgerichte inzet. Uit meerdere enquêtes bleek, dat de meeste Duitsers Xing, Linkedin en Facebook gebruiken om een passende vacature te vinden.