05 Oct

Net als Coolbue ook ondernemen in Duitsland?

Coolblue wil fors investeren in Duitsland, zowel in online als in offline (winkels).

 

De 150 miljoen euro die het bedrijf met de beursgang denkt op te halen, wordt deels besteed om de ambities op de Duitse markt te realiseren. Dat zegt CEO en oprichter Pieter Zwart.

 

Vorig jaar heeft Coolblue al de eerste stap gezet in de deelstaat Noordrijn-Westfalen (17 miljoen inwoners). Nu wil het bedrijf ook in de rest van Duitsland de concurrentiestrijd aangaan. De meeste consumenten in Nederland kennen Coolblue, in Duitsland moet deze naamsbekendheid nog worden opgebouwd. Dit vergt een lange adem en een flinke investering. Daarom stopt Coolbue de komende jaren extra geld in marketing en reclame.

 

De Duitse markt biedt voor Nederlandse bedrijven veel kansen. Met bijna 83 miljoen inwoners is Duitsland vijf keer groter dan Nederland, dus zijn er ook veel meer potentiele klanten.

 
Bron: Financieel Dagblad
 
De Duitse markt biedt voor Nederlandse bedrijven veel kansen. Met bijna 83 miljoen inwoners is Duitsland vijf keer groter dan Nederland, dus zijn er ook veel meer potentiele klanten.

Maar hoe speel je nou in op de Duitse markt? Misschien heb je er als organisatie al eens over nagedacht, maar is het er nog nooit van gekomen. Of ben je al actief op de Duitse markt, maar ben je nog niet zo succesvol als je wilt zijn.
 
Wil je meer weten over ondernemen in Duitsland? Download dan onze whitepaper via deze link
 
In deze whitepaper leert u:
1. wat de overeenkomsten en verschillen zijn tussen de Nederlandse en Duitse markt;
 
2. welke 6 stappen u onderneemt richting een succesvolle marketing aanpak voor de Duitse markt;
 
3. waar u op moet letten wanneer u eenmaal actief bent op de Duitse markt.
 
Download