29 May

Klant referentie

Bedrijf: SPEQ Innovations

 

Ondernemer: Maurin Kieft

 

Uitdaging:

OpenGoaaal als product in de Duitse markt zetten. Hierbij is haast geboden want we willen inspelen op de huidige weersomstandigheden en het zomerseizoen in combinatie met de huidige omstandigheden (COVID-19)
 

Waarom hebben jullie contact gezocht met KlaarvoorDEstart?

 
Maurin Kieft: “We zijn met ons bedrijf al een aantal jaren bezig om producten op de markt te brengen. Innovatieve producten in de sportwereld. In de Benelux begint dit steeds beter te draaien en stijgt de verkoop. Nu is er bij ons de behoefte ontstaan om enkele producten ook op de Duitse markt te gaan verkopen.”
 

“Voor een product van ons, de TarQa (automatische ballenpomp) hebben we zelf wel eens wat dingen geprobeerd op de Duitse markt. Er zijn wat mailings rondgestuurd. Hieruit is gebleken dat dergelijke losse flodders weinig tot geen resultaat opleveren. Nu we dus echt met de Open Goaaal de Duitse markt willen veroveren, willen we dit goed aanpakken zodat we ook resultaat kunnen boeken.”

 
“We zochten dus naar een partner die ons van A tot Z kon begeleiden, want als we de introductie van de OpenGoaaal in Duitsland op dezelfde manier zouden doen als de TarQa zou het misschien geld kosten en niks opleveren.”
 

Hoe heeft KlaarvoorDEstart het samen met jullie aangepakt?

 
Maurin Kieft: “In samenwerking met KlaarvoorDEstart hebben we er voor gekozen om eerst de basis goed neer te zetten. Een degelijke Duitse website, de juiste informatie, de juiste vertaling. Vanuit deze basis is het makkelijker om het vertrouwen van de Duitse consument te winnen voor onze OpenGoaaal. KlaarvoorDEstart heeft ons daarin actief geholpen, zowel met het ontwikkelen van de website als content en optimalisatie van onze middelen.”
 
“Nadat de basis stond, zijn we begonnen met het benaderen van de Duitse markt. Grotendeels via Social Media omdat het voor Duitsland een nieuw product is en men er nog niet bekend mee is. Via Social Media bereiken we eerst het grote publiek, waarna we ons op andere kanalen kunnen gaan richten.”
 

Wat heeft deze aanpak en samenwerking met KlaarvoorDEstart jullie opgeleverd?

 
Maurin Kieft: “De samenwerking heeft ons naast een sterk fundament ook direct zeer goede verkopen opgeleverd. Vanaf het moment dat we zijn begonnen met benaderen worden er nu dagelijks Open Goaaals in Duitsland verkocht. Dit terwijl we het toch over een nieuw product hebben wat zijn weg nog moet vinden in Duitsland. We zijn zeer te spreken over de snelle resultaten. Dit alles hebben we binnen een aantal weken weten te bewerkstelligen.”
 

“We verwachten een sterke stijging van het aantal verkochte producten, mede omdat we meerdere marketing kanalen gaan inzetten. Ook hierbij zal KlaarvoorDEstart ons begeleiden. We geven het als het ware uit handen en weten dat we resultaat kunnen verwachten.”

 

Zouden jullie KlaarvoorDEstart aanraden aan andere ondernemers?

“Door het inschakelen van KlaarvoorDEstart hebben we deze basis kunnen realiseren en kunnen we terugvallen op hun kennis van de Duitse markt. Deze kennis is volgens ons van groot belang voor de juiste strategie en keuze voor de juiste kanalen.”
 

“Mocht je als ondernemer de Duitse markt op willen gaan dan zullen wij KlaarvoorDEstart zeker aanraden. We hebben zelf gezien hoe het kan gaan als je zelf maar wat ‘probeert’. Dan kom je er achter hoe belangrijk het is om de juiste basis en kennis hiervan te hebben.”

 

“Als wij binnenkort ook met de TarQa ballenpomp de Duitse markt betreden zullen we dat zeker in combinatie met KlaarvoorDEstart doen. Het strategische kader hiervoor is reeds door KlaarvoorDEstart ontwikkeld en we willen na de corona crisis hier samen met KlaarvoorDEstart werk van maken.”